Cover Image

Silniki rowerowe – przegląd rozwiązań

Czerwiec 4, 2019 - Czas czytania: 2 minut

Jazda rowerem sprawia wiele przyjemności, a przy tym nie da się przecenić korzyści z uprawiania sportu dla zdrowia. Jeśli jednak masz ochotę jeździć szybciej oraz nadać swojemu pojazdowi nieco zwinności, możesz zamontować w nim silnik elektryczny. To doskonały pomysł w przypadku, gdy rower jest dla ciebie środkiem transportu do pracy czy szkoły. Spośród jakich silników można wybierać?

Silnik w tylnej czy przedniej piaście roweru?

Silnik elektryczny w rowerze może być położony w piaście przedniej lub tylnej. Obie opcje są warte rozważenia, jednak musisz wziąć pod uwagę, gdzie masz zamiar jeździć na swoim rowerze.

Silnik w piaście przedniej to zdecydowanie najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Jest świetnym sposobem, aby zmodernizować rower, którym poruszasz się głównie po mieście. W przypadku, gdy zaistnieje potrzeba wymiany dętki, koło będzie mogło być bez kłopotu zdjęte, gdyż silnik ma hermetyczne złącze.

Bardziej wymagającym cyklistom z pewnością przypadnie do gustu silnik elektryczny montowany na piaście tylnej. Ta część pojazdu jest zdecydowanie bardziej obciążona masą samego rowerzysty. Dlatego też zastosowanie takiego silnika przyczynia się do poprawy przyczepności roweru. Jego budowa jest bardzo prosta – we wnętrzu konstrukcji znajdują się jedynie przekładnie, co ma wpływ na niezawodność tego mechanizmu. Wszystko to sprawia, że wyposażony w niego pojazd będzie przystosowany do nieco bardziej wyczynowej, sportowej jazdy.

Silnik montowany centralnie – rozwiązanie dla każdego

Rowery elektryczne, znane też pod nazwą e-rowerów czy e-bike’ów, mogą być nie tylko dostosowane do jazdy rekreacyjnej czy wyłącznie do przemierzania miejskich uliczek. Wystarczy, abyś zdecydował się na silnik montowany centralnie. Czym wyróżnia się ten model? Po pierwsze jest on montowany w bliskim sąsiedztwie układu korbowego, a jego bateria znajduje się w ramie. Pozwala to utrzymać odpowiednie wyważenie roweru. Jednak jego największą zaletą jest fakt, że może być połączony z przerzutkami. Jeśli zaczniesz je przełączać, zmieni się moment obrotowy silnika. W praktyce oznacza to przyjemne i łatwe pokonywanie zarówno parkowych alejek, jak i bardzo stromych, długich podjazdów.